Yetişkin ortodontisi

Ortodonti sadece çocuklar ve gençler için değildir. Aksine ortodontik tedavi gören her 5 kişiden 1’i yetişkin bireylerdir. Kimse ortodontik tedavi için fazla yaşlı değildir!

Yetişkinler de çocuklarla aynı sebeplerle ortodontik tedavi görmeyi, diş teli takmayı talep edebilirler. Kimi yetişkinler çocuklar gibi ortodontik problemlere sahip oldukları halde bugüne kadar düzeltme imkanına sahip değildirler. Kimileri de çocukken diş teli takmış olmalarına rağmen çapraşıklığın (çarpık, yamuk dişlerin) geri dönmesi (relaps) ve ilk ortodontik tedavideki yetersizlikler sebebiyle ikinci kez diş teli takmayı talep edebilirler.

Yetişkin Ortodontik Tedavisinin Faydaları

-Dişler, daha estetik ve güzel bir gülüş yaratmak için sıralanır.

-Önceki ortodontik tedaviden sonra, uzun dönem retainer kullanımındaki yetersizliğe bağlı oluşan bozukluklar (çarpık, yamuk, ayrık dişler) düzeltilir.

-Özellikle çarpık - yamuk, üst üste binmiş alt dişlerde diş fırçalama ve diş ipi kullanımı kolaylaşır.

-Daha iyi bir ısırma ve çiğneme ortamı yaratılır.

-Dişler arası boşluklar (ayrık dişler) kapatılır.

-Kötü çene ve diş kapanışı ve diş gıcırdatmaya bağlı diş aşınmaları azalır.

-Alt çene ve üst çene arasındaki uyumsuzluklar çene cerrahisi (ortognatik cerrahi) ile düzeltilir.

Braketlerin Görünümü Bazı yetişkinler, braketlerin ve diş telinin görünümünden rahatsızdır. Bu hastalarda şeffaf plaklar (telsiz ortodonti) kullanılabilir. Bu tedavi şeffaf, hasta tarafından takılıp çıkarılabilen plaklarla yapılır. Şeffaf plaklar dişleri sıralamak için 3D (üç boyutlu) görüntüler kullanılarak hastaya özel üretilirler. Daha kompleks vakalarda şeffaf plaklarla tedavi yetersiz kalmaktadır. Bu vakalarda metal braketler  yerine seramik braketler estetik amaçla tercih edilebilirler. Ağrı/Rahatsızlık Ortodontik tedavi (diş teli) yetişkinler için çocuklar için olduğundan daha fazla rahatsızlık verici değildir. Ortodontik tedavi gören yetişkinlerde çocuklarla aynı seviyede ağrı olduğu rapor edilmiştir. Tipik olarak ortodontik ayarlamalardan 12-24 sasat sonra rahatsızlık en yüksek seviyesinde olur ve 3-5 gün içinde rahatsızlık kaybolur. Modern ortodontik apareyler daha küçüktür ve takmak hasta için daha kolaydır. Modern ortodontik tekniklerde, yeni titanyum teknolojisi ile, dişlere daha az kuvvet uygulanır ve dişler daha hızlı ve etkili şekilde hareket ederken, hastada daha az rahatsızlık oluşur. Bu modern apareyler sayesinde ortodontik tedavinin kimi dönemlerinde daha az sıklıkla (8-10 haftada 1) randevu aralıkları yeterli olabilmektedir. Diş teli tedavisi komple 18-24 ayda tamamlanabilmektedir. Ücret Yetişkin ortodontik tedavi ücreti çocuk ve genç ortodontik tedavisi ile aynı şekilde hesaplanır. Ortodontik problemin şiddetine, diş teli tedavisinin karmaşıklığına ve kullanılan apareylere bağlı olarak değişiklik gösterir. Dr. Ceylin Yılmaz kliniğimizde 50, 60, 70 yaşlarında bireyleri tedavi etmektedir.İstediğiniz güzel gülüşü elde etmek için asla geç değildir.