Braketlerle yaşam

Size en kısa zamanda, en güzel ve sağlıklı gülümsemeyi kazandırabilmemiz için diş teliniz ağzınızda olduğu sürece onlara en iyi şekilde bakmanız gerekmektedir. Bunun için dikkat etmeniz gereken şeyleri sizin için sıraladık:
Braketlerle Beslenme
-Yüksek oranda şeker ve asit içeren kola, fanta, gazoz vb. içecekler içilmemelidir.
-Sakız, lokum, jelibon, karamel gibi yapışkan yiyecekler tüketilmemelidir.
-Fındık, fıstık, leblebi, badem gibi kuruyemişler; şeker, çikolata, kurabiye, pizza veya ekmek kenarı gibi sert yiyecekler yenilmemelidir.
-Erik, kayısı, zeytin gibi meyveler çekirdekleri çıkartıldıktan sonra bıçakla keserek tüketilmelidir.
-Ekmek, simit, hamburger, et elma gibi yiyecekler bıçakla dilimlenerek yenilmelidir.
Fırçalama ve Diş İpi
Diş telleriniz ve braketleriniz takılıyken diş fırçalamak ve diş ipi yapmak her zamankinden daha önemlidir, böylece ortodontik tedavi süresince dişleriniz ve dişetleriniz sağlıklı kalacaktır. Dişlerini temiz tutmayan hastaların profesyonel diş temizliği için diş hekimine daha sık aralıklarla gitmelerii gerekebilir. Diş eti hastalığı hikayesi olan yetişkin ortodonti hastalarının, ortodontik tedavi boyunca periodontologa görünmeleri gerekebilir.
Ağrı ve Rahatsızlık
Braket ve diş telleriniz takıldıktan sonra, 3-5 gün süreyle, dişeriniz ve ağzınızda genel bir rahatsızlık hissi duyacaksınız. Bu süre içinde dişleriniz ısırma ve çiğneme basıncına hassas olabilir. Bu sebeple, başınız ağrıdığında kullandığınız herhangi bir ağrı kesiciyi içebilirsiniz(parol, minoset, vermidon vs…). Dudak, yanak ve diliniz braket ve diş teline alışana kadar bir-iki hafta süreyle yara olabilir. Bu yaralanan alanları korumanız için size mum vereceğiz, bu mumu kullanarak rahatsızlığınızı azaltabilirsiniz.
Dişlerin Sallanması
Ortodontik tedavi süresince dişlerde hafif sallanma olması normaldir. Endişelenmeyin. Diş teliniz varken, dişler önce gevşer daha sonra hareket eder. Dişler yeni, düzeltilmiş pozisyonlarında tedavi tamamlandıktan sonra sıkılaşırlar.
Tellerin Gevşemesi
Eğer diş teliniz gevşerse endişelenmeyin. Bu bazen görülebilmektedir. Eğer tel yerinden çıkar ve rahatsızlık verirse ucu sivri olmayan bi araç kullanın (çay kaşığı gibi) ve dikkatlice telin ucunu dişinize doğru ark telinin altından ittirin. Eğer dudak ve yanağınızdaki rahatsızlık devam ederse diş teli üzerine mum ya da ıslak pamuk yerleştirin. Kontrol ve tamir randevusu için en yakın zamanda bizimle iletişime geçin.
Ortodontik Elastikler
Ortodontik tedaviyi başarılı şekilde tamamlamak için, hastaların ortodontistle beraber çalışması zorunludur. Dişler ve çeneler, ancak hasta ortodontik elastik ve diğer ortodontik apareylerini doktorunun tarif ettiği şekilde kullanırsa, doğru pozisyonlarına doğru hareket ederler. Hasta işbirliğinin yetersiz olması; ortodontistin talimatlarına uyulmaması, elastik ve diğer apareylerin takılmaması, ortodontik apareylerin, tel ve braketlerin hasar görmesi durumunda  tedavi süresi uzayabilir. Bu yüzden lütfen talimatlara uyunuz.
Diş Teli ile Spor
Eğer spor yapıyorsanız lütfen bizi bilgilendiriniz. Yakın temas sporları yapan hastalarımız için ağız koruyucu sağlayabiliriz.