Erken tedavi

- Çocuğumu ortodontiste ne zaman getirmeliyim?
Amerikan Ortodonti Derneği (AAO) çoğu çocuğun 7 yaşından önce bir ortodontist tarafından muayene edilmesini tavsiye etmektedir. Böylece ortodontist eğer ortodontik tedaviyi (tel tedavisi) gerekli görürse hasta için en uygun tedavi zamanını yakalayabilir.
-Çocuklar neden bu kadar küçük yaşta muayene edilir?
Erken tanı ve tedavi ile dişlerin daha uygun pozisyonda sürmeleri sağlanabilir, daimi dişler için gerekli yer korunabilir ve önde olan dişlerin kırılması önlenebilir. Eğer erken ortodontik tedavi gerekli ise, ortodontist çenelerin büyümesine ve dişlerin sürmesine rehberlik edebilir. Erken ortodontik tedavi ile üst ve alt diş kavislerinin genişliği düzenlenebilir, daimi dişler için yer kazanılabilir, daimi diş çekimi gereksinimi azaltılabilir, dişlerin gömülü kalma riski azalır, parmak emme gibi alışkanlıkların önüne geçilebilir ve anormal yutkunma ve konuşma problemleri elimine edilebilir. Kısacası erken tedavi ile tüm dişler sürdükten sonra uygulanacak olan tedavi kolaylaşabilir.
-Erken tedavi her çocuk için faydalı mıdır?
Erken ortodonti her çocuk için faydalı değildir. Bazı ortodontik bozukluklar ilerleyen dönemde tüm daimi dişler sürdükten sonra daha kolay ve etkili şekilde çözülebilir. Bazı iskeletsel problemler büyüme ilerleyene/tamamlanana kadar doğru şekilde tedavi edilemez. Ortodontistler her çocuk için özel olarak bir tedavi planlarlar. Kimi zaman hastanın ortodontik tedavi için hazır olmadığına karar verilerek, hasta ortodontik takip programına alınır.
-Ortodontik takip programı nedir?
Ortodontik takip programı tedaviye hazır olmayan hastalar içindir. Böylece hastanın daimi diş sürme paternini gözleyebiliriz. Bazen daimi dişlerin kötü sürme paterni süt dişlerinin erken çekimi ile düzeltilebilir ve diş tel takılan süre kısalabilir. Ortodontik takip programı esnasında yapılmasını gerekli gördüğümüz işlemleri genel diş hekiminize belirtmekteyiz. Ortodontik takip programı esnasında hastayı 6-8 ayda bir gelişimini takip etmek amacıyla görmekteyiz. Bu programda kontroller ücretsiz olup, çocuğunuzun tedavisi için en uygun zamanı bulmamızı sağlar.
-Güzel bir gülümsemeye ek olarak ortodontik tedavinin (diş teli takmanın) faydaları nelerdir?
Diş teli ve braketler diş ve ısırma fonksiyonunuzun daha iyi olmasını sağlar. Düzgün sıralanmış olan dişlerinizi daha kolay temizleyebilirsiniz. Çarpık/çapraşık dişlere bağlı diş aşınmaları önlenir ve doğal dişlerinizin hayat boyu ağızda kalma şansı artar.
-Erken dönemde ortodontik tedavi gören bir çocuk ergenlik döneminde diş tel takmayabilir mi?
Erken ortodontik tedavi belirli bir problemin çözümü için uygulanabilir, daha ciddi problemlerin gelişimini önleyebilir ve gelecek tedaviyi kolaylaştırabilir. Ancak erken ortodonti döneminde daimi dişlerin tümü sürmemiş olduğu için, daimi dişlerin final pozisyonu sağlanamaz.
-Ortodontik tedavimiz süresince aile diş hekimimize gitmemiz gerekir mi?
Braket, diş teli ve diğer ortodontik apareyleri kullanan hastalar diş ve dişetlerini temiz tutmakta normale göre daha fazla zorlanırlar. Ağız hijyeninizin en yüksek seviyede olmasını istediğimiz için diş teli ve braket taktığınız süre boyunca, kontroller ve diş taşı temizliği için 6 ayda 1 aile diş hekiminizi ziyaret etmenizi tavsiye ederiz.